Hjælp til din regning og gebyrer
Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål her, er du naturligvis velkommen til at kontakte TADAA!-kundeservice. Du er altid velkommen til at skrive en mail på info@tadaacar.dk
Har du spørgsmål til din regning eller dit forbrug, kan du ringe 41 200 700 i dette tidsrum:
Mandag - fredag: 8-16
SVAR
For hver gang du køber noget hos TADAA!, får du en faktura, som du kan se herunder.
Et køb hos TADAA! er for eksempel:
- Når du booker en bil uden at have ledige timer i dit abonnement
- Når du forlænger en booking
- Når du skifter medlemskab
- Når du får et gebyr.
På din faktura finder du varen, du har købt, prisen og opkrævningsdato. Alle fakturaer indeholder et unik faktura nummer, som du altid kan henvise til.
Den 1. i hver måned modtager du en månedsoversigt, som viser dit forbrug den seneste måned.
Eksempel på en månedsoversigt (billedet ovenfor):
- Medlemskab: Det dækker over dit medlemskab hos TADAA!. Her er der valgt et Lille abonnement med 12 fritimer, som er gældende for perioden 1. februar til 28. februar 2018. Abonnementet fortsætter i den efterfølgende måned. Det er altid muligt at skifte til Betal per tur-medlemskab. Når du skifter til et mindre medlemskab, træder det altid i kraft ved næstkommende månedsskifte.
- Forbrug: Medlemmet ovenfor har kørt 172 km. Medlemmet har annulleret én booking senere end fem timer før turstart og har derfor betalt et annulleringsgebyr. Derudover har medlemmet købt 2 x ½ timer ekstra til 30 kr. stykket.
Sparet CO2
Besparelsen er beregnet på baggrund af Energistyrelsens tal for en vægtet gennemsnitlig CO2 udledning, for de 10 mest solgte biler i Poloklassen i 2015. Da TADAA!Cars kører på el produceret af vind er hver kilometer kørt i TADAA!Cars bæredygtig.
Eventuelle tilkøb
- Skiftet medlemskab: Er differencen mellem et tidligere medlemskab til et større nuværende abonnement. Opgraderingen er fundet sted i indeværende måned.
- Ekstra ½ timer: Det er de tilkøbte ekstra timer, som du har brugt ud over de fritimer, der eventuelt er inkluderet i dit medlemskab. Timerne er brugt i februar måned.
Eventuelle gebyr
- Annullering <1 time: Dette er et gebyr for annullering af en booking under 1 time, før bookingen skulle have startet. Gebyret på 10 kr. er blevet pålagt i indeværende måned.
- Annullering <5 time: Dette er et gebyr for annullering af en booking under 5 timer, før bookingen skulle have startet. Gebyret på 20 kr. er blevet pålagt i indeværende måned. I eksemplet ovenfor er dette 1. februar til 28. februar 2018.
- Udeblivelse: En booking kan ikke annulleres eller ændres når den er påbegyndt. Du vil derfor blive faktureret det fulde beløb, hvis du udebliver.
- For sent check ud 100+100: Dette er et gebyr for sen check ud, hvor et andet TADAA!-medlem er blevet påvirket af din forsinkelse. Halvdelen af gebyret går til det berørte medlem, mens den anden halvdel dækker TADAA!s omkostninger, som er forbundet med, at du er forsinket.
Hvad svarer din kørsel til i egen bil
TADAA! er en delebilsordning, og du deler derfor bilen med dine naboer. Det betyder, at du i modsætningen til en privatejet bil ikke altid har fuld råderet over bilen. Alle tal i sammenligningen stammer fra:http://www.fdm.dk/biler/biloekonomi/bilbudget-2016-styr-paa-biloekonomien.
SVAR
Nej, du får ikke et gebyr for at checke ind for sent.
En booking kan nemlig ikke annulleres eller ændres når den er påbegyndt. Du vil derfor blive faktureret det fulde beløb, hvis du udebliver.
Har du problemer med at checke ind, skal du altid ringe til TADAA!-kundeservice på telefon 41 200 700.
SVAR
Det er helt gratis at annullere din booking, så længe du gør det senest 5 timer, før din tur begynder.
Annullerer du din tur senere end det, får du et annulleringsgebyr.
- 5 – 1 timer før: 10 kr.
- 1 – 0 time før: Du faktureres bookingens samlede pris
SVAR
Bare rolig, du kan nemt og hurtigt forlænge din booking via TADAA!-app’en – prisen afhænger af dit TADAA! medlemskab.
Har en anden booket bilen efter dig? Giv TADAA!-kundeservice et kald på 41 200 700, så vi kan give den næste besked.
Bliver du forsinket, og et andet medlem bliver negativ påvirket, tillægges der et “For sent check ud 100+100” gebyr på 200 kr. til din oprindelige booking.
Sørg derfor altid for at forlænge din booking i god tid eller giv TADAA!-kundeservice besked, hvis du kan se, at du ikke kan nå hjem til den aftalte tid.